söndag 13 januari 2013

Att bli äldre och njuta av det

Jag och den yngste sonen var stan och träffade min mamma igår. En pigg liten dam på 82 levnadsår. Igår var hon på extra gott humör - hon fick rå om oss en bra stund. Hon har kommit i den åldern att hon gör precis det som hon vill. Nu ska hon enbart sova på sidenlakan - det tycker hon att hon är värd. En annan idé är att dricka ett glas Cava om dagen - bara för att det är gott. Allt detta är henne väl unt och jag ser fram emot att hon fortsätter att åldras med värdighet och nyfikenhet. Jag beställer grekiska lexikon på nätet när hon ber om det :-)

Är på väg till snön och kylan - Östersund är mitt mål ikväll. Köpt nya skidor och ska försöka mig på detta igen. Teknik är det som behövs och jag kan säkert få hjälp av någon i min omgivning där.

Syns och hörs!

Inga kommentarer: