lördag 17 september 2011

Bittertanter/gubbar

Jag tycker att jag ofta träffar på personer som på något sätt är bittra eller har fastnat i vinkelvolten. Kanske har jag fel umgänge, men det verkar ändå finnas en hel del i det här livet som är där. Jag måste säga att jag tycker att de har en förbannad skyldighet mot oss i omgivningen att göra upp med sin bitterhet. Jag är inte intresserad av att bli indragen i den och jag tror inte att andra heller är det. Det underliga är när jag säger till dem så blir det ett förbannat liv i luckan. Nej, var glad för detta liv, det kommer INTE i repris och det blir precis vad du gör det till, inget annat.

Just nu är jag i Fjällbacka och ska skriva på en litteraturuppgift. Känns som om det kommer att bli en hyfsat enkel sådan, men det är just dem som kan vara de svåra.  

Inga kommentarer: