onsdag 22 juni 2011

Prata engelska



Jag gillar att prata engelska, men är ingen fena på det. Kanske beroende på att jag är uppväxt med två engelska lärare och därför alltid fick reda på det som jag sa fel. Helt enkelt hämmad från början. Skam den som ger sig, så jag fortsätter enträget att knaggla på. För att kunna öva ofta och mycket har jag gått på Toastmasters och igår var det dax för besök på Internations. Detta är en förening där personer som har anknytning till utlandet och som vistas i Göteborg är med. Jag vet inte riktigt om Mölndal räknas dit, men jag är med ändå. Jag hade väl inte riktigt förstått syftet med klubben när jag gick med, på rekommendation av en Toastmaster-kamrat.


Kul hade vi i alla fall igår när vi spelade kubb och satt och huttrade i det sommarsvala Slottskogen. Och jag fick prata min efterlängtade engelska!

Inga kommentarer: