måndag 16 maj 2011

Intensivt, roligt, blött och en massa cyklister



Ja, nu har jag klarat mig igenom den allra intensivaste helgen som jag har haft, någonsin. Mammas kalas var väldigt kul. Trevligt att träffa alla släktingar, moster, kusiner, syskon, söner mm. Pratar gör vi en massa, och det finnns alltid något nytt att dryfta om ditten och datten. Det som är lite smärtsamt är att se den äldre generationen bli just ännu äldre, och i vissa fall få krämpor. Jag vill ju alltid se dem friska och pigga som de var i sin krafts dagar. Tyvärr var väl inte vädret det allra bästa, men havsutsikten var ändå njutbar. Och maten alldeles superb. Toast Skagen till förrätt och piggvar som huvudrätt.
Söndagens Hisingen Runt har föregåtts av en massa arbete. Trafikkontoret och Trafikverket har jag diskuterat med hur mycket som helst för att få potthål ifyllda, grus bortstädat och alternativa vägsträckningar diskuterade. Under söndagen regnade det friskt och det gjorde inte upplevelsen speciellt trevlig för våra cyklister. Dessutom finns det en hel del att diskutera internt, hur vi jobbar, tar ansvar och fördelar arbete. Kul var det att G-P kom och publicerade en artikel om oss. Nej, jag har inte bytt namn till Kerstin ;-)
Nu ska jag sova lite, se framåt mot flytten och göra klart det allra sista inför den.

Inga kommentarer: