torsdag 12 maj 2011

Göteborgsandan




Göteborg är på många sätt en härlig stad att bo i. Lagom liten och lagom stor så att det händer något. Men det finns en sak som jag har himla svårt för och det är den så kallade Göteborgsandan. För mig innebär den att du får inte sticka ut, inte göra något som inte har gjorts förrut eller på något annat vis ta plats. Fruktansvårt tråkigt för en person som mig, jag sticker ut och gör det som jag vill. Och dessutom har jag förmågan att genomföra. Min förklaring till de svårigheter som Göteborg har faller tillbaka på Jante och den gamla industriort som Göteborg är.

Men kära vänner, det måste bli slut på detta. Prova nya saker, misslyckas ibland och lyckas ibland, men GÖR för Guds skull saker. Sitt inte på hemmet och ångra det som du inte gjorde.

Nu kör jag hela helgen, mammas kalas och Hisingen Runt. Kul ska det bli!

Inga kommentarer: