fredag 1 april 2011

Toastmasters





Inte speciellt många som vet vad Toastmasters är för en förening. Jag har varit med där i snart ett år och det har varit väldigt utvecklande. Det vi gör är att hålla förberedda tal, i detta fall på engelska, och även ledarutvecklande delar ingår. Jag blev inbjuden att vara med av en japansk studiekamrat och gick dit på vinst och förlust. Upptäckte att det var väldigt trevligt och, framförallt, fick jag konstruktivt feedback på det jag åstadkommer.

I helgen ska vi ha en konferens och det ska bli kul. Eftersom jag har ett stort hus kommer det fem helt okända personer och bor hemma hos mig. Kul och lite skrämmande samtidigt! Städat, bäddat och handlat frukost har jag gjort hela veckan. Hoppas att det blir trevligt!


Igår var jag och en kamrat från HCK och marknadsförde Hisingen Runt på Allebike i Alingsås. Tyvärr är mitt huvud fullt av annat just nu, men det var en trevlig kväll! Tack, Thomas för trevligt sällskap!

Inga kommentarer: