lördag 16 april 2011

Husrenovering


Nu håller vi på och renoverar för fullt. Målar, spacklar, slänger och köper lite nytt. Jag tycker själv att det är vansinnigt kul att det blir fint, men är inte alltid så nogrann att jag orkar med att göra millimeterjämnt. Som tur var så har jag kompisar och vänner som kan hjälpa till, och som dessutom är nogranna. Tack Marielle!!

Lite otur var när en tio liters färgburk ramlade ner för källartrappan. Färg överallt blev det, men en hel del rann faktiskt inte ut. Några trappsteg måste göras om och lite ny färg på väggen.


Slänga saker innebär att sortera allt, och att MINNAS. Det var den sommaren vi gjorde det, och det var då som detta hände osv. "Och då sa han detta mm". Kul, lite smärtsamt och skönt att se att resultatet har blivit bra med allt jobb som det innebar. En hel del har gått till tippen, en del sparar jag för att ha på hemmet eller för att kunna fräscha upp minnet när jag inte minns allt längre.

Ikväll är det soffan, vin och TV. Länge sen sist, i alla fall TV.

Inga kommentarer: