fredag 8 april 2011

Alla drömmar!


Innan mitt blogguppehåll var det några saker jag skulle göra - ett nytt Hisingen Runt och ordna ett forskningsjobb. Och ta mig tusan, det har gått bra med bägge två. Om några månader kommer jag att börja en doktorandtjänst på Mittuniversitetet i Östersund. Inte nästgårds och det känns som om det är det enda kruxet med det hela. Jag ska få fortsätta med det som jag höll på i höstas, forska, skriva, läsa och intervjua andra. Så fantastiskt roligt ska det bli!


Den senaste veckan har gått åt att vara praktisk. Vart ska jag bo när jag är där, vad ska jag skriva om, vilka möbler ska med, vad ska jag göra med huset mm. När det nu är klart, blev fjärilarna i magen många. Jag kommer inte att lära känna någon och hur mycket kommer jag inte att längta efter alla andra i Göteborg. Lite har det stillat sig, men det kommer nog flera sådana stunder!

Ikväll har jag varit på ett underbart After Work med mina gamla tjejkompisar från Science and Research kursen. Kul med alla roliga diskussioner, det blir lätt det med våra olika bakgrunder och erfarenheter.

Inga kommentarer: