torsdag 16 september 2010

Jag har blivit kollektivist


För att lösa ett uppdrag i skolan behövde jag åka buss, en massa bussåkande faktiskt. Så då köpte jag ett månadskort och det innebär att jag måste nyttja det även sen också, tycker i alla fall jag. Så nu är det bussåkande hit och dit, eller spårvagn. Jag har aldrig tidigare gillat spårvagn, det går ju för långsamt och är så obekvämt. Som tur var har det utvecklats en hel del sedan dess, men det är fortfarande långsamt. Buss funkar lite bättre för mig, men jag förstår inte hur dåligt man kan tajma. Ofta, för ofta, har buss 753 precis gått när jag kommer till Wavrinskys plats och jag får vänta upp till 25 minuter. Det är inte OK!


Mer spännande saker - jag har kunnat börja löpträna på sjukgymnastiken. Lite, och på mjuk madrass, men ändå. Bara att kämpa på, som Hugo säger!

Inga kommentarer: