lördag 25 september 2010

Idéer


Går och funderar på en del nya idéer som ska förverkligas. Olika långt har de kommit, men lika fullt ska de realiseras. Ett axplock av dem:


1. Hisingen Runt ska göras om. Just nu lutar det starkt åt att vi är på Bananpiren och nyttjar det som finns som startbana där för att sedan ge cyklisterna möjlighet att cykla 50, 100 eller 150 km. Kul att se vad vi kan göra med området!


2. Pilgrimsleden ska jag vandra. Nu är jag snart utskriven från sjukgymnastiken och det innebär att jag är starkare i mitt bäcken och höftparti. Dessutom har jag lurat med sambon och mamma. Den senare ska köpa en trehjuling cykel och komma med på det sättet.


3. En inspirationsbok för äldre vill jag skriva. Finns en massa kraft kvar i dessa människor och det finns ingen. Inte som jag har hittat i alla fall. Och dessutom har jag förmånen att känna en hel massa äldre som har gjort det de har velat och drömt om.


4. Jag ska skaffa mig ett forskningsuppdrag. Ska bara fundera på hur detta ska ske och vart, men på nåt sätt vill jag ha det som mitt jobb, den närmaste tiden.


Nu är det tillbaka till städningen :-)

Inga kommentarer: