fredag 16 juli 2010

Natten är min egen


Finns en bok som Marit Paulsen har skrivit med ovanstående titel. Nu behöver jag inte, i motsats till henne, ta till natten för att få lite egentid. Men det blir alltid bättre tankar och mindre allergi och annat ovidkommande på natten. Så jag sitter och funderar och tittar ut över taknockarna här i området. Äntligen lite klara tankar efter dagens svett! Ett citat från boken: "Jag skall låta nattens tystnad vagga mig, jag skall låta tankarna komma och gå. Ingen kan lyssna, ingen kan misstolka, jag kan vara precis så elak och argsint, sentimental och fånig som jag vill vara…och är." Skönt att bara vara den man verkligen är.
Dagen har gått åt till att översätta teorikapitlet till engelska. Jag har hittat två programvaror som hjälper till och det är skönt att slippa tänka på den enklaste grammatiken, bara att få den rättad hela tiden är så skönt. Jag kan koncentrera mig på annat och det är uppskattat. Imorgon blir det till att fortsätta med att tighta ihop texten och få det bättre och bättre. Jag vet inte hur många gånger vi kommer att skriva om, men det blir ett antal.
En liten utflykt var jag på för att handla och mötte den äldre sonen på sin nya cykel. Glad blev jag och en liten pratstund blev det också. Självklart saknar jag dem, men det är skönt att de är vuxna och klarar sig bra i livet. Känns som om det arbetet blev väl godkänt!

Inga kommentarer: