lördag 31 juli 2010

Mitt hus och jag

Jag är ägare till mitt hus och har varit så, själv, i sex år. Köpte ut min fd man när vi skildes. Ett inte helt självklart val, för jag är uppväxt med en pappa som hade tummen mitt i handen, så jag har inte lärt mig något hemifrån. Eller i alla fall lite, och det är t ex att man inte ska hamra när man ska ha i en skruv!
Jag har renoverat en del under åren, målat, bytt fönster, gjort iordning två badrum (av tre) osv. För några veckor sedan fick jag huset värderat och det var en väldigt trevlig upptäckt. Så nu håller jag på och målar, slipar och målar lite till för att ha ett hus som är i hyfsat skick. Inte för att jag vet om jag ska sälja, men det blir en kortare startsträcka om jag jobbar på kontinuerligt.
Huset är tryggt och säkert som en gammal Volvo och ger mig inte några speciella otäcka upplevelser. Igår fick jag se bubblor på tapeten i vardagsrummet, men jag tror mer att det beror på regnet som öste ner igår. Får ta hit en besiktningsperson och se vad jag ska hitta på med detta.

Inga kommentarer: