fredag 21 maj 2010

Mot ny riktning i livet

Snart, mycket snart kommer jag att få en ny inriktning i livet. Ska bli spännande men samtidigt är det lite svårt att greppa. Jag har ju gjort en och samma sak under en massa år och nu ÄR det inte så. Visserligen har jag önskat mig detta nu, men jag hade helst velat bestämma själv när och hur. Förberett mig har jag egentligen gjort under flera år, och de sista stegen är tagna. Hoppas bara att det går vägen precis som jag vill.
Ikväll har vi stor fixarkväll hemma. Jag förbereder den yngstes student och han förbereder catering för ett kalas imorgon. Köket är i alla fall ockuperat och det luktar gott. Och jag är dessutom bjuden på kalaset så jag får se vad sonen kan åstadkomma.
Imorgon är det full rulle. Först ska mat och dryck inhandlas till studentkalaset, sen ska jag vara speakerassistent på Göteborgsvarvet och därefter på kalas. Kul när det händer lite!

Inga kommentarer: