lördag 27 februari 2010

Inspiration och vad f*n

En av fördelarna med att vara chef är att jag, med viss oregelbundenhet, får gå på utbildningar i ledarskap. I torsdags var en sådan dag, och jag uppskattar det så mycket. Lyxen av att bara få sitta på en stol och koncentrera mig på vad som är viktigt för mig och min grupp och att få coachning är ovärderlig. Och det är ju inte sämre av att företaget bjuder på fem tillfällen till privat coachning. Klart att jag nappar på det, när det dessutom är på arbetstid.
Igår damp det ner ett mail med ytterligare saker som ska göras på den förra kursens uppdrag. Jag gav väl inte upp några glädjetjut direkt, utan är mer av den åsikten att nu får det vara bra. Det blir till att sammankalla de högre instanserna i detta och få en ända på alltihop, enligt min åsikt.

Snön regnar bort, så sakteliga. Lite trist, men samtidigt rätt skönt. Jag vill ha det väder som jag är van vid och som jag kan hantera. Kan däremot vara orolig för hur blött allt kommer att vara och hur mycket av trädgården som är kvar under all snön.
En ny vana har vi fått och det är att gå på After WorkScandic i Mölndal. Nu börjar vi dela den med fler och fler, men det är skönt och kul. Lite vin och lite mat på fredags kvällen, till bra pris. Och sedan en promenad hem.

Inga kommentarer: