söndag 14 februari 2010

Hepp, en vecka till

Ja, fort går veckorna och mycket händer det. Både roliga saker och sorgliga.
Tyvärr har jag blivit en faster fattigare. Margit dog i fredags, och det känns alltid trist. Det är en person som har funnits i min periferi hela livet och som vi dessutom delade sommarhus med i många, många år. Kan samtidigt känna att hon var så gammal, 88 år, och sjuk, att livet inte beredde henne speciellt mycket glädje längre. Och hennes sista år i livet var mycket sorg, dels över min kusin som dog av en stroke i sömnen, och att den andre sonen inte bor i Sverige.
Sedan har vår leverantör på jobbet berett oss ännu mer tristess. Det känns som om det inte finns någon ände på hur mycket strul en sak kan åstadkomma.
Roligheter har det funnits också; bra handledning i skolan gör att vi kommer framåt, om än sakta och säkert, på vårt uppdrag. Och jag hoppas innerligt att jag lär mig mer och mer.
Igår kväll hade jag besök av en gammal kamrat i livet, Hasse, och hans fru Lena. Hasse och jag är gamla kamrater från Uddevalla och då från min teaterperiod. Alltid lika rolig att diskutera med och dessutom väldigt diskussionsglad. En äkta politiker!
Idag är det en gammaldags söndag och jag kommer att gå omkring i morgonrocken så länge omgivningen tillåter.

Inga kommentarer: