onsdag 6 januari 2010

Poängångest och mer träning


Igår insåg jag att jag satt ett projekt i sjön som innebär att jag ska ta 45 högskolepoäng på tio månader. Förrut har jag klappat mig på bröstet och tyckt jag har varit duktig som har gjort detta på 1.5 år och samtidigt jobbat. Men eftersom nu alla tror att jag klarar det, så får jag väl göra det. Det gäller väl bara att ligga i från början...
Var och spinnade med Lygnerns Venner idag. Lite träben fick jag allt, eller om jag ska uttrycka mig korrekt så är det nerverna från ryggen (ischias) som retar upp vadmuskeln så den får ett krampliknande tillstånd. Nu har jag i alla fall lärt mig att lätta på motståndet och försöka trampa lugnt en liten stund och sedan ösa på mer. Får inte panik och funderar på att gå hem längre.
Passet var väldigt trevligt och dessutom så känner jag en hel del av dem. Träning ska vara kul och svettig för att funka för mig.

Jag har hittat en ny favoritplats i huset - framför den öppna spisen. Då kan jag få precis så varmt som jag vill och kan ändå använda datorn eller titta på TV.

Inga kommentarer: