lördag 23 januari 2010

Nervös


Usch, nu har jag börjat tvivla på min förmåga att fixa det nya uppdraget. Vi ska sitta på Viktoriainstitutet och få kanonhandledning. För det måste jag ju kalla det när en doktorandsstuderande och en docent ska ägna en dag i veckan för att få oss att bli bättre. Och detta dessutom helt gratis! En helt fantastisk chans i livet. och då går jag och blir nervös. Nej, nu gäller det att kämpa på och göra något bra av det hela.
Dagen har ägnats åt att starta upp den nya kursen och få handledning på detta. Nu har vi dessutom en annan handledning var fjärde lördag av en annan professor. Så jag måste säga att jag är väl omhändertagen i livet just nu. I alla fall när det gäller att få akademisk inspiration.
Kvällen kommer jag att ägna åt att sitta vid brasan och dricka te. Ett nytt favoritnöje.

Inga kommentarer: