torsdag 31 december 2009

Summering av 2009 - del 2

Mer roliga saker som har hänt under året finns det såklart.
Yngste sonen fick en praktikperiod i England och det gjorde självklart att han växte. Desutom tog han sitt efterlängtade körkort under hösten. En frihet både för honom och för hans föräldrar.
Äldste sonen fick fast jobb och köpte en Folkabuss för semesterresan. Hela resan gick bra, men bussen behöver en helrekond för att komma igång igen. Någon hugad mekarspekulant??

Vad förväntar jag mig av 2010?
Att det efterlängtade projektet blir av. Det mesta pekar på det och nu är snart alla papper färdiga. Återstår endast ett och det är muntligen godkänt. Jag hoppas att det projektet ger mig en massa nya lärdomar och nya kontakter.
Om äldste sonen flyttar behöver jag fundera på hur boendet ska se ut. Huset blir alldeles för stort för tre personer, men samtidigt finns det ett affektionsvärde i det. Jag trivs i gamla hus med en liten trädgård. Detta tål verkligen att funderas på.
Arbetsmässigt ska det bli spännande att se hur omregleringen kommer att flyta på. Hur stora blir förändringarna och vad innebär de i praktiken?
Sedan vill jag verkligen kunna träna som jag gjorde förrut. Känner mer och mer att jag släpper den tanken och det är inte bra. Får ligga i och verkligen vara envis på den biten.

Nu önskar jag er alla ett Gott Slut och Gott Nytt 2010. Hoppas det blir som ni vill!

Inga kommentarer: