lördag 26 september 2009

Long time no see

Veckan har varit händelserik och rolig.
Arbetet innebär en massa nya projekt för att se till att det blir bra distribution av läkemedel även när apoteken kommer att ägas av andra än Apoteket AB Spännande möten med nya aktörer och en massa frågor att ta ställning till. Jag gillar när det händer denna typen av saker.
Tre dagar i skolan med nya lärare ger också en massa nya inputs. Jag hade lämnat in min litteratuppgift på gammalt maner, men den skulle ju skrivas på ett annat sätt denna gång. Som tur var blev jag ändå godkänd och slapp en massa efterarbete denna gången också.
Uppdraget skulle jag göra med en gammal kursare, men han fick nytt jobb och tar studieuppehåll. Så nu har jag två nya uppdragskamrater och det ska bli spännande att lära känna dessa personer på ett bra sätt.

Igår var vi på Bokmässan och sprang runt snabbt på drygt en timma. Jag skulle inte köpa nåt men kom i alla fall ut med tre böcker. En om pilgrimsvandringen mellan Värmland och Trysil ( skulle vara kul att göra), en om det romerska rikets uppgång och fall och den sista om och av Alan Greenspam. Men det var ju i alla fall billigt - 220 kronor. God mat på Svarta Oliven för att fira att sambon har klarat av ett svårt uppdrag.
Träningen går som smort och jag är så glad för att kroppen svarar och blir starkare. Inte svagare som innan. Så nu har jag bestämt mig för att satsa på Halvvättern till nästa år. Vågar inte riktigt satsa på Vätternrundan, men det ska det bli året efter om kroppen håller.
Idag har jag lekt Djungel-Jim och börjat hösta i trädgården. Jag är helt livsfarlig med en grästrimmer, häcksax och kratta. Inte mycket som blir kvar.

Inga kommentarer: