söndag 27 september 2009

Jag har fastnat

Jag måste säga att jag har fastnat i Picos de Europa tankemässigt. Fick nästan glädjefnatt igår när jag insåg att det fanns en hel del på Youtube från denna del av världen. Så skönhetssömnen blev inte speciellt lång för jag låg och kollade på en massa klipp. Så jag kan inte låta bli att lägga in en snutt från den underbara lilla by som vi bodde två nätter i. Byn är ca 200 meter lång och har ett hotell och ca 40-talet hus. That´s it! Och sedan finns det bergsgetter och en underbar bar i hotellet där vi hade hur kul som helst. Och den är klart värt ett besök om man är lagd åt det naturromantiska hållet.

Annars har jag mest gått omkring och försökt leat upp kroppen idag. Den var rätt mör efter trädgårdsarbetet igår.

Stora glädjeämnet idag: Tobbe vann SM-guld i laserdome.
Oj, vad jag unnar honom detta efter all jämförelse med sin storebror och efter allt slit som han gör med sitt körkort.
Nu är det snart ny vecka och nya friska tag.

Inga kommentarer: