onsdag 5 augusti 2009

För helvete!

Idag är jag lite trött och förundrad över sjukvården i detta land.

Jag går till doktorn, blir skickad på röntgen, får ett brev hemskickat med ett svar, gör enligt ordinationen, går till sjukgymnasten, "nej, detta kan du inte ha", han pratar med läkaren, "nej, men det är ju skleros i SI-leden jag menade". Allvarligt talat - ska jag skaffa mig en egen läkarexamen för att fatta hur detta fungerar?

Och dessutom påstår sjukgymnasten att det lika gärna kan komma från höften - men han vill inte övertala läkaren att röntga mig. Är det gissa, rita, spring som vi leker?

Jag blev lätt förbannad, men det var ändå kul att träna och få komma igång, så jag får väl ta det goda med det. Och så länge de inte försöker få mig att springa utan tycker att cykling är det bästa jag kan hålla på med, så får det vara bra. Jag tar nya tag gällande röntgen på fredag.

Och om det är någon som vill forska så är nervbanor i ryggen ett område som verkar HELT outforskat. Bara att beträda!

Inga kommentarer: