måndag 13 juli 2009

Vardagsfunderingar


Hmmm..jag undrar vad det är som drar i allsång? Och dansband? Jag är inte speciellt förtjust i något av det, men har lyckats få en sambo som är stormförtjust i bägge delarna. Så imorgon är det obligatoriskt TV tittande när Lars tjoflöjt eller vad de heter ska spela på Skansen. Jag har försökt förstå tjusningen i detta, men lyckas aldrig.


Däremot blev jag kanonglad idag när jag fick Thåströms senaste skiva hemskickad. Det är mer min typ av musik. Sen hade han gjort en version av min favoritlåt - " Bara om min älskade väntar". Jag är fortfarande mer förtjust i Ulf Dagebys tolkning, men det är säkert bara vana.


Idag lyckades vi gå och köpa färg utan att gräla! Valet av en kulör gick på tio minuter och inget ältande fram och tillbaka. Snabba beslut är mer min melodi.

Inga kommentarer: