onsdag 22 juli 2009

Kulturvandring



Idag har jag och sambon varit på kulturvandring i Mölndals äldre delar; nämligen Kvarnbyn. Gratis, mycket folk och mycket intressant. Och som krydda på moset; en fascinerande guide, Lars Gahrn. Stort yvigt skägg, en artikulation som en Dramatenskådis hade blivit avundsjuk på. Nyfiken som jag var så kollade jag upp lite innan om honom och det är en 56-årig fil dr i historia. Undrar hur det hade varit att ha honom hemma på middag. Kanske jättespännande eller bara alldeles för mycket detaljer.




Eftersom det är relativt lugnt på jobbet kan jag lyssna på radio och följer med intresse programmet Sommar. Idag var det en väldigt intressant person, Lasse Berg. Så intressant att jag var tvungen att åka till biblioteket och låna boken Gryning över Kalahari - hur människan blev människa. Ska bli spännande att läsa!

Inga kommentarer: