lördag 25 juli 2009

Händelserik dag


Imorse blev jag väckt kl 5.00 och satt nyduschad och frukosterad i bilen kl 5.45. Vi hämtade en HCKare i Fjärås och kom fram till Laholm kl 7.30. Lagom för Jonte att betala för att köra Sydhalland runt.

Tyvärr hade det hänt en tragisk sjukdomshändelse på campingen inatt och antalet cyklister var en mindre idag. Cyklisterna i den bortgångnes klubb var väldigt ledsna över att ha mist en klubbkamrat och det förstår jag. En till synes frisk man sitter och fikar och går sedan och lägger sig och sedan finns han inte mer!


Jag tog bilen och åkte ner till Mellbystrand för att se om jag kunde sitta på cykeln och trampa lite på slätt underlag. Det gick bra och jag trampade runt där i dryga timman i min egna lilla takt.


Tillbaka till Laholm för att kolla in de som kom i mål och prata lite strunt med en massa personer. Kul och förhoppningsvis blir det ännu roligare om och när jag också kan cykla mer.


Hemfärd för att kolla på näst sista etappen av Touren. Ett djävulskt berg skulle besegras och det gav utslag. Dessutom visade det sig att jag hade fel - Armstrong vinner inte touren, men han kommer i alla fall trea. Contador, en liten spenslig spanjor, är den som kommer att ta hem det hela.


Gräsmattan fick sig en välbehaglig duvning och jag fick god mat som belöning.

Inga kommentarer: