söndag 12 juli 2009

Astmahosta och Tour de France


Nu är det andra veckan som jag har min astmahosta. Börjar bli lätt tröttsamt och irriterande. Det värsta är att det inte finns något bra botemedel - inte som jag blivit erbjuden i alla fall. Men som den envisa gnu jag är just nu så ska jag slå en signal till min favoritvårdcentral imorgon och se vad vi kan åstadkomma tillsammans :-)


Det bästa är att jag kan kolla på Touren hur mycket jag vill och det är ju en ren njutning. Dessutom har det blivit längre och längre sändningar på de åren jag har kollat, så nu sänds hela etapperna direkt. Och jag kan inte nog hylla mina favoritkommentatorer. Det blir så kul och intressant att höra på er och alltid lär jag mig nåt nytt.
Vem som vinner? Jag tror på Armstrong, faktiskt. Vilket stall kan motstå att matcha fram honom till en åttonde seger och för evigt höra just sitt lagnamn ihopkopplat till detta. Dessutom är ju hans taktik lysande. Ligga trea med åtta sekunder till ettan och slippa få alla frågor är ju klockrent tycker jag.

Inga kommentarer: