fredag 26 juni 2009

Mölndals centrum

Idag har jag pinat mig iväg till Mölndals centrum för att köpa ett par byxor till bröllopet. Och jag hittade precis det jag ville ha och dessutom en topp till. Snacka om att köpa kläder i vågor! Just nu får Mölndals centrum en massa skäll för att vara tråkigt lite affärer mm. Jag tycker att det är precis lagom. Finns alla sorters affärer nu när sportaffären har öppnat där. Dessutom finns det fruktaffär, fiskaffär och en massa andra småskaliga enheter. Och jag tror att det är det som tilltalar småstadsmänniskan i mig. Dessutom är det helt OK att det finns en dragspelande äldre herre där på sommaren!

Frissan gick bra och nu är jag Shirley Tempel lockig :-) Ska givetvis försöka få till ett kort på detta, för er som inte har upplevt mig som sådan ( tror jag inte någon har).

Kusintalet är skrivet och snart kommer våra två medresenärer. Vlärden - here we come!

Inga kommentarer: