lördag 6 juni 2009

Date med Brucan och dammsugaren


Idag är huset helt och hållet mitt på förmiddagen och just idag betyder det att jag har date med Brucan och sedan dammsugaren. Vem jag föredrar kan ni ju bara gissa ;-)? Jag har blivit erbjuden biljetter till hans konserter i Stockholm flera gånger, men har väl inte riktigt haft sugen att lägga ner två tusen på resor och biljetter. Finns ju så många hål att stoppa pengarna i och just nu är det prioriterat att få huset i säljbart skick.

Det är väl vansinnighet att lägga ner pengar på att få huset OK och sedan sälja det, men jag är trött på att vara så bunden vid att reparera och greja med detta hus. Kanske ändrar mig sen när det blir "klart" och njuter av allt nerlagt jobb. Det får vi se, men fokus just nu är på att få det klart.

Tyvärr är min händighet inte helt uppenbar - tack pappa ;-) - men jag är en jäkel på att fixa och dona på andra sätt och dra in pengar till hushållet, så det brukar lösa sig på det sättet.

Nu ska jag leta upp livemusiken från Ullevikonserten från 04 och spela "Twist and Shout" högt. Jag var hes i en vecka efter den konserten...Och få rysningar till munspelet i "The River". Finns ingen sorgligare låt i mitt tycke.

Inga kommentarer: