söndag 17 maj 2009

Nya trädgårdsredskap


Jag gillar att ha många trädgårdsredskap som är ordentliga. Så dagens inköp blev en handstor spade modell kraftig. Allt för att jag inte skulle bryta av den eller att den skulle rosta.


Jag har skrivit en smula på projektuppdraget och sen så blev det till att klippa gräset och försöka komma fram i kirskålslandet. Om ni inte vet det så går det att odla sånt ;-). Fast jag har ingen aning om till vilken nytta! Grannen hjälpte mig att komma igenom det värsta med sin trimmer och sen så önskade han mig lycka till med att komma fram till vad som var jordgubbsplantor eller nåt annat. Tack för hjälpen!


Sen tvingade jag sambon att klippa lite gräs. Vilket resulterade i att han fick ett astmaanfall. Jag fick lite ångest och insåg att trädgården är MIN!
Vad det gäller kollektivet så är alla utom mamsen återkomna. I lite olika skick, men jag har i alla fall sett de alla idag! Jag får vara glad för det lilla ibland...

Inga kommentarer: