onsdag 20 maj 2009

Mamsen och jag

Denna relation har ju inte varit helt smärtfri genom de första åren av mitt liv. Vad jag kan förstå nu, med lite erfarenhet, är att hon inte hade det helt lätt när vi var små.
Som tur var så går det mesta att reparera och nu är det ett pratande om olika saker hit och dit. Och hon är faktiskt det bästa resesällskap som jag kan tänka mig.Alltid lika intresserad av att se en massa nya saker och med en energi som får mig att framstå som en pensionär. Och dessutom fantastiskt påläst om det mesta.

Så nu är Guide Michelin för Spanien, ett konversationslexikon på spanska, en vandringsbok för spanska nationalparker och lite andra småböcker inköpta. D v s resan har redan börjat, för det är viktigt med förberedelsen. Och kartan är studerad så vi vet den ungefärliga reserutten.

Fru Duracellkanin och jag är i startgroparna för resan i september!

Inga kommentarer: