tisdag 21 april 2009

Sorgband

Kom och tänka på en sak idag; vart har alla sorgband tagit vägen? Jag kom ihåg att min pappa hade det i ett år efter att min farmor dött och jag hade det själv ett litet tag också. Det var ett väldigt bra sätt att signalera till alla andra att jag har sorg. Jag sökte efter det på nätet, men hittar inte ens en bild på ett. Mamsen har säkert ett och det tänker jag lägga beslag på.
En fundering som jag har är om det beror på att vi har så mycket svarta kläder på oss nu förtiden. Förr var det svart som sorg, men nu har vi det ju jämt och ständigt. Är det nån som vet vart detta försvann??

Idag var jag ute och fikade med en kompis som jag tränade en massa med under ett tag i mitt liv. Nu var det ett tag sen sist, men det var så trevligt att vi satt där i tre timmar och pratade och pratade.

Inga kommentarer: