torsdag 9 april 2009

Paus från bekymmer!

Idag har jag börjat min påskledighet och har bestämt mig för att ta paus från bekymren i livet ett tag. I alla fall i fyra dagar.

Igår gick det upp en talgdank och det är ju att vi ska ha arton års kalas för yngsta sonen på söndag. Och då är det bra att ha en present ;-). Så nu är den färdigförhandlad och ska bli inköpt av sonens far på lördag!

sedan kommer nästa spännande sak att göra i livet och det är maten på söndag. Yngsta sonen är inte känd för att ta beslut snabbt, så här gäller det att påminna iförväg. Men nu är han fullt medveten om deadline och ska också följa med och handla. Givetvis är köket hans på söndag och vi andra får duka och städa. Ev kan vi nog få skala potatis ;-)

Jag har också bestämt mig för att sluta vara den äldste sonens kvinna i livet och ge fullt ansvar till honom och den nyfunna flickvännen. De får köpa in soffa till övervåningen och annat som kan göras för att det ska sluta se ut som en innebandyplan.

Nu är det dax för att på allvar inviga altanen som sambon slet så med i höstas. Får se vilka attiraljer som ska inmundigas på den....

Inga kommentarer: