söndag 19 april 2009

Jag skriver..

alltså finns jag ;-). Nåja, det vet i sjutton, men det är ju kul att kunna lyckas med detta i livet. Få ihop de där efterlängtade högskolepoängen. Som tur var har jag bra hjälp i min grupp av Ingegerd, som har doktorerat i etnologi. Vi får dit alla källhänvisningar etc på ett bra sätt, tack vare henne. Och jag bidrar med en massa praktisk kunskap.

Samtidigt tar det ju en förbannat massa tid. Så det ska bli skönt när det hela är över för denna gång. Och jag kan stoltsera med 30 poäng till och kan börja skriva min Masteruppsats precis när jag vill. En uppsats som tydligen väcker känslor; "Varför ska du göra det, Vad har du för mål och syfte med det?". Istället för att bara vara glada över att jag är intresserad av ett ämne och kan tänka mig att fördjupa mig i detta. Nej, jag är inte speciellt förtjust i Jantelagen och dess biverkningar.

Back to the document!

Inga kommentarer: