söndag 28 december 2008

Hemma igen

Igår var en fantastisk dag på många sätt och vis. Träffade en gammal arbetskamrat och åt frukost med henne på ett skönt fik. Kul att prata gamla minnen i flera timmar och dessutom se och höra hur andras liv blir.

Samtidigt var det kris på jobbet, så telefonen ringde stup i kvarten. Som tur var så har vi huskonsulter som kan ALLT om hur det funkar hos oss. Och som dessutom har fattat att vi är kunder och betalar för det som de gör. Vilket innebär att de gör extrautryckningar när det behövs. Ni är guld värda!!

Sambon och jag åkte till mitt favvoställe på kusten, Hamburgö. Det är så underbart, spelar ingen roll vilket väder det är. Piskande hav, grå himmel eller alldeles skinande spegelblankt. Jag bara älskar det stället!

Denna dag startade med grupparbete i skolan. Nu börjar vi närma oss slutet och jag hoppas innerligt att vår handledare är nöjd med det som vi åstadkommer. Jag intalar mig det så länge i alla fall. Sen ska jag försöka åstadkomma den där saknade litteraturuppgiften...

Lagade middag till familjen och den fick godkänt. Och det vill inte säga lite i den här kräsna skaran. Jag fick göra mig till med söndagsstek, sås och hasselbackspotatis för att det betyget skulle utdelas!

Tomorrow, it´s back to business!

Inga kommentarer: